Poezija


NA GROBU SIROTOG B. B.

„Ja, Bertolt Breht, potičem iz crnih šuma.

U gradove me je donela moja mati

Dok sam joj u utrobi ležao. I hladnoća šuma

Sve do smrti će u meni potrajati“

(O sirotom B. B., Bertolt Breht)

Pod zidom od crvene cigle koja je

Bojena rumenilom zvijezde i

Kvašena znojem bezimenih da

Ne popuca i ne umrvi se ko kreč,

Ležite ti i tvoja draga,

Rame uz rame, prah uz prah.

Znao si da se veličina ne mjeri

Grandioznošću spomenika pa

Na čelu nosiš neoklesan stećak,

Ko misao da odapinješ put neba!

Na njemu, samo tvoje ime prosto

I ništa više:

Ni bremena godina

Ni suvišnih riječi

Ni jadikovki, ne daj Bože.

I ja želim da odem tako,

Brzo i tiho kao siroti B. B.

Da me puste da lutam

Prostranstvima silnim

Jer zidova pod zemljom nema!

SAT

Ne gledati na sat, znači

Biti živ.

Ne gledati na sat, znači

Biti slobodan.

Ne gledati na sat, znači

Imati vremena

Za druge, za sebe, za svet.

Ne gledati na sat, znači

Biti pažljiv,

Voleti i biti voljen.

Ne gledati na sat, znači

Biti bezvremen

I ne umeti umreti.

SAZNANJE

Rođen sam u pauzi između pokolja

Da bi se zemlja ljudskim mesom namnožila.

U vijeku stradanja, bez mira i spokoja

Boginja rata dlan je na moje čelo položila.

Kršten sam u sivoj savskoj vodi

Što trenje sjevera i juga ublažava

I što prenosi zlatne misli o slobodi

Uz jezivi huk i poklič koji sablažnjava.

Odojila me plodna ravnica snena

U kojoj mržnja rađa ko pšenično zrno.

Otud u svima nama stoluje neman

Što Svjetlost mrači u tminu i crno.

Kako, Bože, iskonu svom da pođem?

Novorođenčetu čednom kako da se vratim?

Kako pod skute i carstvo da Ti dođem

Kad rođen sam da mrzim i vječno da patim?

Ove pjesme su dostupne i ovdje

Ostavite odgovor

