CRTICA O JEDNOM SLUČAJNOM SUSRETU


Razlog mog boravka u Beogradu proljeća 2010. godine nije bitan za ovu priču. Važno je da sam tamo bio i da sam čekao autobus broj 44 baš na pravom mjestu i u pravo vrijeme. Zbilo se to na Topčiderskoj zvezdi, nedaleko od dedinjskih vila. Stojim, čekam i osvrćem se. Kad tamo – Petar Peca Popović, glavom i brkovima! Gospodin Petar, hodajuća muzička enciklopedija Peca, živa legenda i veliki znalac Popović! Naravno, morao sam da iskoristim ovu priliku i da mu priđem. Više se i ne sjećam šta sam mu prvo rekao kada sam se predstavio, ali već idućeg trenutka smo razgovarali o njegovoj knjizi, o Zeppelinima, o intervjuu sa Štulićem koji je objavljen u NIN-u… Kada imate divnog i prijatnog sagovornika, a Peca to svakako jeste, vrijeme brzo prolazi. Čak i u slučajevima kada čekate gradski prevoz i kada vam se čini da se sekundara na časovniku zakovala i da vrijeme stoji.

U jednom trenutku me je Peca upitao odakle sam. Rekao sam mu da sam iz Broda, onog Bosanskog. Peca je zastao, pogledao me i podigao brk u jedan široki osmijeh.

– Znate li za onu anegdotu sa Andrićem i Duškom Trifunovićem? – upitao je Peca.

– Ne – odgovorih zainteresovano.

– Kada je Ivo Andrić upoznao nadarenog pjesnika Trifunovića, pitao ga je odakle je, a Duško mu je odgovorio da je iz Bosanskog Broda, našta je Andrić rekao da je to nemoguće i da niko nije odatle! – završi Peca.

– Eto, i nobelovci griješe – uzvratih uz osmijeh – ja sam živi primjer.

Razgovarali smo još neko vrijeme o svemu i svačemu. Peca je izašao na stanici prije moje, okrenuo se i mahnuo mi u znak pozdrava. Meni, momku iz Broda, u prepunom beogradskom gradskom autobusu!

Ostavite odgovor

