U GLUVO DOBA NOĆI


Sofronije: Danil Ivanoviču, šta mislite o krizi u koju je dospio Svijet?

Harms: Nisam siguran da sam prava osoba za ovaj razgovor. Znate, ja sam se upokojio još 1942.

Sofronije: Ništa za to, gospodine. I mene su ubili 1992. Osim toga, umirali su i prije vas, pa su uspijevali pametovati još vijekovima kasnije! Platon, Kant…

Harms: Dođavola s njima! Dakle, (nakašlja se da pročisti grlo) smatram da je Svijet pokvareni frižider.

Sofronije: Pokvareni frižider?

Harms: Da, frižider koji se pokvario.

Sofronije: Kako to mislite?

Harms: Pa, led se topi kad se frižider pokvari, namirnice plivaju u vodi i sve u njemu postaje kvarljiva roba.

Sofronije: Danil Ivanoviču, možete li ovo promišljanje detaljnije objasniti?

Harms: I led na Zemlji se topi, zar ne? Prema tome, sve u tom frižideru će uskoro da grca u vodi – podsjećam vas na Katrinu, ili na razorni cunami od prije par ljeta. I već sada sve je kvarljiva roba – i kuće i aerodromi i ekonomije i moral i vlast i ljudi uopšte su kvarljivi. Svijet kakav poznajemo nestaje…

Sofronije: Možete li da nam date neki savjet?

Harms: Da. Ostavite me na miru!

Sofronije: Danil Ivanoviču, zašto ste tako nervozni?

Harms: I vi biste bili kada bi vas neko uznemiravao u gluvo doba noći sa ovakvim tričarijama! Osim toga, ubi me kostobolja. Mora da će promjena vremena…

Sofronije: U redu onda. Laku noć i doviđenja, gospodine Harms.

Harms: Zbogom.

(Kraj)

Objavljeno u Sarajevskim sveskama br. 29/30, str. 392, 2010.

4 mišljenja na „U GLUVO DOBA NOĆI

  1. Suzana, to je taj – samo modifikovana verzija (Sofronije kojeg sam stvorio je nastao prije 7 godina; moja prva knjiga je i štampana pod pseudonimom Sofronije Lužnjak). A gospodin Harms je jako čudan, nesvakidašnji i prilično teško razumljivi ruski pisac nadrealista… pa prema tome i pravi izbor za ovakvu vrstu „razgovora“!

Ostavite odgovor

