DVIJE PRIČE U ZBORNIKU „NAJKRAĆE PRIČE 2010“


PRIČA

– Da li si čuo za onaj konkurs o najkraćim PRIČAma? – upitala me obazrivo.

– Jesam, ali plašim se da neću imati vremena da napišem PRIČU – dobacih.

– Da li je to stvarni razlog, ili si zapao u blokadu pisanja PRIČA? – upitala je zajedljivo.

– Posao, računi, preživljavanje… Ma, znaš, to je već poznata PRIČA – odgovorih poluodsutno.

– Ih, PRIČAm ti PRIČU – odmahnu rukom.

– Ne, stvarno, nije blokada, već nedostatak vremena. Duga PRIČA… – izmucah pravdajući se.

– Ti znaš da je sve PRIČA! Evo, zapiši naš razgovor i eto PRIČE – rekla je upirući prstom ka nebu, kao da je otkrila nešto važno.

– Kada tako postaviš stvari, čini se da si u pravu. Ali to je neka druga PRIČA – rekoh i krenuh na posao.

98,4 %

Prije neko veče sam na televiziji gledao emisiju o šimpanzama. Iznenadilo me koliko saosjećanja imaju prema drugim šimpanzama u nevolji. Oduševio me način na koji pomažu jedni drugima. Zapanjio sam se kada sam vidio kako dijele hranu i sklonište, kako brinu o bolesnim i nejakim. Kažu da sa njima dijelimo 98,4 % DNK. Ne znam, nisam lično provjeravao. No, ako je to tačno, kako je moguće da je 1,6 % razlike među nama zaslužno za sve naše monstruoznosti koje nazivamo evolucijom? Jer, gledajući ovo, evolucija i nije ništa drugo do eufemizam za sve naše gluposti koje smo revnosno gomilali vijekovima.

Ugasio sam TV – jedan od poklona evolucije – i nikako nisam mogao da prestanem razmišljati o tih 98,4 %. Probdio sam noć zbog 1,6 %, zbog tričave vrijednosti u sferi statističke greške. Ujutro sam krenuo na posao, raščerupan, izgužvan, sa debelim podočnjacima koji su nepogrešivo pričali priču o prethodnoj noći.

– Pogledaj se na šta ličiš! Ko majmun si! – rekla mi je radna koleginica kada me je ugledala.

– Hvala – odgovorio sam kratko i za nju, naravno, potpuno nenormalno i nedokučivo.

Objavljeno u zborniku „Najkraće priče 2010“ (Alma, Beograd, 2011).

Knjiga u pdf. formatu dostupna ovdje.

6 thoughts on “DVIJE PRIČE U ZBORNIKU „NAJKRAĆE PRIČE 2010“

Ostavite odgovor

