LISTA ŽELJA


   Stala si iznad mojih ramena i zadržala si pogled na neurednom rukopisu koji se nadimao i krivio svakim novim pokretom moje ruke.

Želim. Prema tome, živ sam. Želim mnoge stvari, ali ne želim mnogo! (Ergo, zdrav sam, jer kažu da bolestan čovjek ima samo jednu želju.) Želim, na primjer, da prestanu da prikazuju putopise i reportaže sa Kavkaza, ostrva u Indijskom okeanu, iz Belizea ili vlažnih porječja jugoistočne Azije. Jer, evo šta je bilo: Prije otprilike mjesec dana sam gledao majku, oca i njihovo dvoje beskrajno nasmijane djece kako veselo gaze po pijesku polinezijskih ostrva. Potom sam pogledao kroz prozor iznajmljenog sobička u beznadno sivilo armature i neba i svojim tridesetogodišnjim rukama sam iščupao kabel koji mi ukazuje da bolje postoji i bezobrazno poručuje da ga nikada neću doživjeti. Neću da znam za nedokučive ljepote, neću da cmizdrim za nedostižnim. Želim da jebeni telefon prestane da zvoni, zato što vječito zvoni u pogrešno vrijeme. On donosi samo ružne vijesti (u loša vremena i ne možeš dobiti dobre vijesti, to je barem jasno), a za njih i ne postoji dobar trenutak, zar ne? Želim da me ostave na miru razni akviziteri i oni što nude sve moguće nepotrebnosti. Želim da autobusi ne kasne, naročito polovinom januara. Želim tišinu nedjeljom ujutro, kao nekada, kad smo bili djeca. Želim meso za ručak jednom sedmično. Želim…

     Namrštila si se i rekla mi da ovo i nije priča, već razbacana lista želja nažvrljana na poleđini poništene vozne karte.

A onda sam ti rekao svoju najskriveniju želju, onu tajnovitu, savršenu želju koju nikada, zbog ko zna kakvog straha, nisam zapisao niti rekao glasno:

Želim hrast ispred našeg doma! Veliki usamljeni hrast, bogate i užirene krošnje. Želim da gledam kako raste hlad u čijoj sjeni će se igrati naša djeca. Eto, želim sjenku, ništa više! Da li je i to mnogo?

Poljubila si me i uzela me za ruku. Zaplakali smo, a sunce nas je nemilosrdno pržilo, ostavljajući svjetlucave slane estuarije na našim obrazima.

12 mišljenja na „LISTA ŽELJA

Ostavite odgovor

