ZAR I TI SINE KNUTE?


Sofronije: Danil Ivanoviču, da li je moguće…

Harms: Sve je moguće!

Sofronije: Dozvolite da završim.

Harms: Ah, znači, ovo će potrajati… (vidno razočarano)

Sofronije: Da li je, dakle, istina da ste vi cijenili Knuta Hamsuna?

Harms: Da[1]. Zašto je to bitno?

Sofronije: Zato što je dotični ljubio Hitlera i naciste!

Harms: Zar i ti sine Knute?! (klonulo i još više razočarano)

Sofronije: O, da, itekako! Zanima me da li je moguće da ste, pošto ste ga voljeli, bili istomišljenici?

Harms: Šta vam pada na pamet?! Istina, mene su takođe optužili da sam kontrarevolucionaran, da podrivam Armiju i slično, ali ja sam kasnije čuo da sam posthumno rehabilitovan. Nas dvojicu je zbližila glad i to je sve!

Sofronije: U redu, ne uzbuđujte se…

Harms: Kako da se ne uzbuđujem!? Zar i ti, sine Knute!? (utučeno, u nevjerici)

(Kraj)


[1] V. N. Petrov je, prisjećajući se Harmsa, rekao kako je 1938. godine na zidu njegove sobe vidio priboden list papira na kome su bila napisana imena ljudi koji su „naročito cijenjeni u ovoj kući“ – Bah, Gogolj, Glinka, Knut Hamsun…

* Objavljeno u časopisu MaxMinus broj 41.

4 thoughts on “ZAR I TI SINE KNUTE?

  1. čini mi se da su ovde prste umešale neke logičke greške i da su smorile nesretnog harmsa… ccc!
    a veza je bila očigledna! baš ta glad koja mu je glave došla!

    ps i moram reći na kraju – sjajan si: )))

Ostavite odgovor

