KRATKA PRIČA IMA SVIJETLU BUDUĆNOST – INTERVJU


Nedavno je izašla tvoja nova knjiga „Revolucionar“ u izdanju IK Rende iz Beograda. Kako je došlo do toga, da li je to proizvod već poznate priče da ovdašnji pisci lakše izdaju u regiji nego „na domaćem terenu“?

Nije nikakva tajna da je razlog za to mnogo bolje stanje u okruženju što se tiče izdavaštva. Ili tačnije, izdavačke kuće odgovornije obavljaju svoj posao. Želio sam da moj novi rukopis objavi neka imanentna izdavačka kuća i želja mi se ispunila. Veoma sam srećan zbog toga.

Naslov knjige poprilično je intrigantan. Zašto baš „Revolucionar“?

Ideja je potekla od priče „Ja, revolucionar“, odnosno, citata Dž. Orvela koji mi je poslužio za tu priču: „U vremenu u kome je obmana opšta pojava govoriti istinu ravno je revolucionarnom djelu.“ Urednica i ja smo se složili da bi ovakav naslov u potpunosti odgovarao onome za šta se zalažem u svojoj prozi.

S obzirom da se radi o zbirci kratkih priča, da li ima neka spona koja ih povezuje, ili je ipak svaka zasebna?

Svaka kratka priča u zbirci je posebna cjelina, ali može se reći da im je zajedničko to što su iskrene, bilo da se radi o intimnim pričama ili o čistoj fikciji.

Koliko je tebi kao piscu izazovno izraziti se kroz kraće forme i šta te najčešće inspiriše na pisanje?

Kratka forma se nekako sama nametnula. Svaki rukopis, pa i onaj najkraći, predstavlja izazov. Kratka priča kao takva ima prednosti i mane, ali i svijetlu budućnost, u to ne sumnjam. Živjeti u ovakvoj zemlji, pa i u ovakvom svijetu, dovoljno je za spisateljsku inspiraciju koja uveliko premašuje jedan ljudski život.

Često se među osnovne probleme mladih pisaca svrstava nemogućnost adekvatne promocije i distribucije objavljenih djela. Kakva je pozicija „Revolucionara“ sa tog aspekta?

Slažem se, to je veliki problem. Što se tiče knjige „Revolucionar“ zaista sam zadovoljan kako se za sada stvari odvijaju. Knjiga je dostupna u svim većim gradovima u Srbiji i BiH, a može se nabaviti i onlajn. Sve to mogu da zahvalim izdavačkoj kući koja ozbiljno obavlja svoj posao. To je i bio jedan od osnovnih razloga zašto sam želio da pronađem ovakvog izdavača.

Tvoja veb prezentacija i Fejsbuk profil izgledaju vrlo aktivno. Koliko ti dobijeni komentari znače i da li mijenjaju tvoja razmišljanja o pisanju?

Komentari koje dobijam mnogo mi znače. Javljaju se čitaoci raznih profila i intersovanja pa je razumljivo da su i njihove impresije donekle raznovrsne, ali svakako dragocjene. One mi govore mnogo o tome šta čitaoci žele da čitaju, na koji način „iščitavaju“ tekst i da li ih neka priča emotivno dotiče i/ili navodi na razmišljanje.

Kada možemo da očekujemo banjalučku promociju knjige?

Nadam se uskoro. Neki dogovori su u toku, ali još je prerano za konkretan datum.

Berislav Blagojević je jedan od autora čije su priče prevođene i objavljivane u inostranstvu. Uskoro će njegova priča biti objavljena na Malti. Pitali smo priređivača Kita D. Azopardija da nam kaže više detalja o tome.

Skariġġi predstavlja zbirku kratkih priča u kojoj su zastupljeni mladi i do sada neobjavljivani maltežanski pisci, kao i oni već afirmisani. Promocija knjige (24. jun, Manoel teatar u Valeti) će obuhvatiti i pozorišne adaptacije svih priča koje su tematski vrlo raznovrsne – od crne magije, svakodnevnog života, do Drugog svjetskog rata. U zbirku je uvrštena i priča Berislava Blagojevića koga sam upoznao 2009. Na ovaj način, knjiga ne samo da odražava radove maltežanskih autora različitih generacija, već podstiče dijalog, te upoznavanje i vrednovanje kulture koja je drugačija od malteške.

Objavljeno na: Frontal.ba , Intermezzo.ba

10 thoughts on “KRATKA PRIČA IMA SVIJETLU BUDUĆNOST – INTERVJU

    • Ovaj put ne. Nije se mogla zatvoriti finansijska konstrukcija 😀 ali biće prilike, nadam se. A ovo – pa zavisi i šta te pitaju. Ima onih koji, kada te intervjuišu, stalno usmjeravaju priču na politiku ili šta im već odgovara…

  1. Svaka čast… Nema veze na šta te usmeravaju, ploviš ti pravim kursom, jako dobro… Baš mi je sad posebno drago što te “poznajem“ kako tako, hah… (Ne zato što ću da se “čepim“, haha, nego onako…) Revolucionar… Normalno da si revolucionar – čitaš i pišeš, dovoljno da si nasuprot sveta… 🙂

  2. „Dž. Orvel: „U vremenu u kome je obmana opšta pojava govoriti istinu ravno je revolucionarnom djelu.“ – lepo, nije mi bilo poznato.
    Revolucionarni pozdrav 🙂

  3. Što mrzim riječ finansijaska konstrukcija, valjda što sam toliko nekonstruktivan po pitanju finansija. Raduje me saznanje da uvijek ima ljudi koji vole da pišu i onih koji vole da čitaju. Raduju me i oni drugi upravo zbog toga što su takvi 🙂
    pozdrav

Ostavite odgovor

