BLOKADA


   … A mislio sam da do toga neće doći: Blokada. Ne ona košarkaška, ne ona nezadovoljnih poljoprivrednika što prosipaju mlijeko uz put, čak ne ni blokada zajedničkih institucija jedne balkanske države. Iz mog ugla, radi se o najgoroj mogućoj blokadi – onoj spisateljskoj. Desilo se, eto, da od silnih impresija sa Beogradskog sajma knjiga nisam u stanju da odlomim niti krnjetak koji bih podijelio sa vama. Kada sam počeo ovo da pišem shvatio sam da me je dokačila čarobna mjera/količina novih poznanstava, glasova, razgovora i šarenih knjiških korica koja je neophodna da čovjek naprosto zanijemi. Ako je tačno ono što često govore – da je ovaj sajam praznik za svakog pisca i ljubitelja književnosti – onda ću svoju nemuštost opravdati činjenicom da su svi nakon praznika pomalo usporeni i omamljeni (ili, može biti, mamurni).

   … A mislio sam da do toga neće doći: zatvaranje Zemaljskog muzeja BiH, isključivanje struje Ateljeu 212 i Pozorištu na Terazijama, nedoumice autora oko sudbine Stubova kulture i nevjerica njihovih čitalaca. Uvijek se nekako neprijatno iznenadim kada čujem takve vijesti iz svijeta kulture, ali onda se sjetim Ante Tomića i njegovog romana „Ništa nas ne smije iznenaditi“. Nakon toga mi nisu čudni čak ni senzacionalistički napisi u sportskom žargonu tipa „Transfer godine – Velikić prešao u Lagunu“. Nothing is impossible, rekao bi iluzionista Dynamo.

   … A mislio sam da do toga neće doći: Snijeg. Još mu se nadao nisam. Goran mi je rekao da se vikend prije sajma kupao u Piranu. Javio se juče i reče da ga je na povratku iz Beograda blokirao snijeg kod Novog Mesta. Eto, opet neka blokada…

   … A mislio sam da do toga neće doći: Imena. Začudo, mnogo sam ih zapamtio proteklih dana. Ovo je prilika da ih pomenem i da se zahvalim njihovim vlasnicima za divne trenutke jedne jeseni: Ivančica, Smilja, Jovica, Silvana, Goran, Nataša, Ružica, Uroš, Biljana, Predrag, Vesna, Bato, Aleksandar… i jedan bezimeni pas (vidi sliku). Ostaje žal što su (kako je Goran ispravno primjetio) jeseni sve kraće i kraće. A kad prava zima sve okuje (blokira), mi ćemo imati imena, lica, fotografije, anegdote, uspomene, knjige. Mnogo knjiga. Da, mnogo knjiga – to je recept protiv svake blokade.

* Objavljeno na: konkursiregiona.net

Jedno mišljenje na „BLOKADA

  1. Da budem iskren, ne primećuje se da si blokiran, hehe… 😛 Isključivanja struje su logična posledica “savremenog“ i “intelektualno nadmoćnog“, “tajkunskog“ i neizbežno neoliberalnog pogleda na svet po kome “svi treba samostalno da se izdržavaju“…
    Od svega, kolekcija imena je pravo blago, verovatno… I kolekcija knjiga… 🙂

  2. Poštujem blokadu. Ne znam sa čim ima veze ali primjećujem dva sinhroniciteta: imala nešto što bi se moglo svrstati pod blokadu a drugo posegnula za trećom knjigom a ni prve dvije nisam pročitala…dakle i boljka i recept. 🙂

Ostavite odgovor

